Konkurs i Flyr hva betyr det

FLYR er konkurs og det er ikke lenger mulig å booke flygninger selvsagt…

Så hva skjer dersom du har kjøpt billett hos Flyr før konkursen?

I en pressemelding tirsdag kveld skriver Flyr:
«Vi oppfordrer alle som har bestilt billett hos oss til å kontakte sitt kredittkortselskap for refusjon, sier administrerende direktør Brede Huser.»

Nå er det vel ikke så mange som har kjøpt utenom kort- det må man ALDRI gjøre forrsten- men for de er det lite håp om penger tilbake. Du kan rette et krav til konkursboet men her er det jo ikke penger nok og man stiller bakerst i køen…

Forsikringen dekker normalt ikke dette:

Fra NRK:
Tirsdag kveld ringte flere forsikringskunder i håp om å få tilbake pengene de har lagt ut på Flyr-billetter.

– Det korte og kjedelige svaret er dessverre nei, sier kommunikasjonsdirektør Andreas Handeland i If Europeiske Reiseforsikring.

– Ingen reiseforsikringer dekker konkurs. Hadde de gjort det, ville forsikringspremien ha vært en helt annen enn vi har i dag.

If forsikring og Europeiske Reiseforsikring har satt på ekstra bemanning for å svare kundene sine.

– Vi bemanner opp etter hvor stort trykk det er fra kundene. Men vi kan dessverre ikke hjelpe, ut over å si at de bør sjekke om reisen er betalt med kredittkort, sier Handeland.

De fleste forsikringsselskapene dekker IKKE krav som skyldes konkurs.

– Generelt er det slik at reiseforsikring ikke dekker tap som følge av konkurs, sier kommunikasjonssjef Bjarne Aani Rysstad i Gjensidige.

Europeiske Reiseforsikring har samme råd som Forbrukerrådet.

ferie

Facebooktwitterredditpinterestlinkedinmail

Leave a comment

Your email address will not be published.


*


Dette nettstedet bruker Akismet for å redusere spam. Lær om hvordan dine kommentar-data prosesseres.